SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Tuesday, December 11, 2012

MERENEW LESEN CIDB

Saje je gediks2 mencutikan diri... nak ikut my 'sayang' pergi Ipoh. Heh3...

Plus, annual leave ah kak ada 11 hari lagik, hokay! Tolak lagik sehari ni ada lagik 10 hari kot. Owh... jeles tak? Jeles tak? Ha3...

My 'sayang' nak renew lesen Construction Industry Development Board (CIDB) Malaysia. Lepas tu, nak beli tangki lori. Aku temankan je... Isteri solehah kata ko! Hiks...

~ Perut berkeroncong. Breakfast kat Tapah, makan nasik lemak & bihun goreng.

Sepanjang perjalanan aku adalah mentido. Masa tu aku still demam2. Baru lepas telan Panadol & ubat flu yang sesungguhnya buat mata aku mengantuk tahap gaban! Susah ya amat nak bukak mata! Macam kena gam! Tau2 je dah sampai JKR Ipoh, my 'sayang' nak jumpa kawan kejap sebab nak discuss pasal tender.

Aku bukak mata kejap je. Tu pun sebab my 'sayang' kejut bagitau dia nak jumpa kawan kejap. Lepas tu, aku tak sedar diri balik. 

Zzzzzzzzzzzz.............

Tau2 je dah sampai kat opis Udda. Nak amik Udda, bawak ke Pusat Khidmat Kontrak (PKK), Ipoh sebab lesen CIDB tu melibatkan dia. Masa ni, mata aku macam dah normal sikit. Maybe, kesan ubat dah beransur hilang.

Nasib baik la kan... Kalau tak sedar2 diri jugak, mau jenuh my 'sayang' nak dukung aku naik opis PKK tuh. Lepas tu, ada paparazzi amik gambar. Lepas tu, kitorang jadik popular. Lepas tu, kitorang shame2 cat sebab semua orang bagi tumpuan. Ahaks3... Over berangan!

~ Tengah berurusan dengan Pegawai Khidmat Pelanggan PKK.

~ Aku dok diam2 kat sofa je. Takmo kaco! He3...

Sekejapan je pun prosesnya. Tak sampai 5 minit dah setel. Nak menapak dari parking lot je yang lama. Semput pulak tuh! Body dah 'berkembang' kan... Hu3...

Hantar Udda balik opis. Kitorang terus ke misi mencarik tangki lori. Ntah yang macam mana rupa tangki yang my 'sayang' nak tuh, aku pun tak tau. Tak interested jugak nak amik tau. Ha3... Kejam! ;P

Tak jumpa pun tangki lori tuh. Last2, balik je la... Lain kali la kot carik lagik...

Eh, tak balik terus! Tapi, singgah Restoran Tasik Raban, nak lunch. Cuaca panas betul masa tuh. Badan aku pun macam makin panas jugak. Lauk2 yang aku amik pun macam semuanya takde rasa. Demam kan... Uhuks3...

Lepas makan, tak singgah mana2 dah. My 'sayang' kesian tengok aku yang dah flat sangat. Sepanjang perjalanan balik tu pun aku tido jugak. 

Zzzzzzzz...............


:: Like3, ek! ::



2 comments:

Asrul "iLham" Sany said...

teman kesayangan sekali-skala best gak kan :)

A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y said...

Asrul "iLham" Sany,
yupp! klu b'kala2 pun lagik best! he3..

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google