SiNgGaH Lg, Ek! ;)

Thursday, May 18, 2017

CITARASA DEMAND, POKET NIPIS

Family vacay ke Melaka, Bandaraya Bersejarah.

Makan bulan jugak dia punya planning. Nak carik tarikh yang sesuai. Adjust dengan cuti semester A_bern sebab dia gigih nak ikut. Abang pulak mintak postpone sebab dia & family baru je ke Melaka. Family vacay belah Kak Aneem.

Dari bulan Januari, ganjak ke Februari. Februari tu pun beberapa kali jugak tukar tarikh. Tapi, takpe... Takde hal sangatlah. Takde nak rushing2 pun. Kita chill2 je.

Tajuk dia pun FAMILY vacay. Makanya, ada banyak faktor la yang perlu diambil kira.

~ Mother dah siap. Sweet je pakai baju & beg biru. Holloh3... Hiks...

Aku prepare cekodok bilis & cheesy nugget. Buat 2 bekas. 1 untuk #TeamLivina & 1 lagi untuk #TeamCikPuteh. Gigih bangun awal pagi, noks..! Terkesima Mother, Abang & Kak Aneem tengok kesungguhan aku! Ha3...

Pit stop pertama = R N R Ulu Bernam. Kot2 ada yang nak 'membuang' ke... minum pagi ke... Aku makan mee kari Zul Mee Kari. Teringin... Mother & Oppa makan nasik. Diorang berdua tu dengan nasik berpisah tiada. Geng sangat..! Ha3...

Yang lain2, tak ingat makan apa. Tapi, makan jugak la...

Kami tak transit di Kajang. Sebab A_bern dah already kat kampung. Perjalanan berjalan lancar. Tak exit di Ayer Keroh. Tapi, Alor Gajah kot... Ntah! Aku aci tulis je ni. Tapi, aku rasa betul la kot... Alor Gajah. He3...

~ Sebab nak singgah di Freeport A'Famosa Outlet (FAO).

Aku tak shopping. Bagi aku, takde la murah mana pun FAO nih. Maksudnya cenggini, kalau ada yang murah, design produk tu tak menepati citarasa aku. Yang menepati citarasa semuanya mahal2 belaka. Haaa... nampak tak? Citarasa demand tinggi melangit! Tapi, poket nipis. Hu3...

Maybe sesuai untuk orang2 yang duitnya berkepok2 sampai dah tak tau nak buat apa kat duit tu / jenis yang tak kesah duit surut asalkan dapat shopping. Bukan aku la kiranya... Aku marhaen. Hu3...

~ Tapi, view memang canteklah. Sesuai untuk kaki selfie seperti manusia yang sedang mengecikkan badan, menyorok di sebalik tingkap ni. Ahaks3...

~ Panjat windmill. Orang lain gigih shopping, aku gigih selfie. Who cares..?! Ha3...

~ Mother tak nak kalah! He3...

~ Tak pernah tak suka selfie.

~ Terima kasih, photographer. Kamu awesome! Kamu daebak! Kamu best! Kamu King di hatiku... Eceh!






~ Sebenarnya, Mother berteduh. Tapi, jadik cantik pulak angle ni.


~ Matahari tu ada je. Tapi, diorang sejenis yang tak kesah. Ha3...


~ Atas bridge.

~ Sekali lagik, Mother tak nak kalah. He3...

~ Carousel ride for free.

~ Slow motion je. Boleh tertido wooo..! Ha3...

~ Asal nampak word 'Running' je, ah kak 'sawan', u ols..! Ha3...

Kemudahan mencukupi. Ada kiosk makanan, surau & toilet. Parking lot pun besar. Comfy la tempat ni. 

Freeport A'Famosa Outlet,
Jalan Kemus, Simpang Empat,
78000 Alor Gajah, Melaka.

No. Telefon: 06-5528961

Jemput la singgah! Eceh! ;P


:: A.R.E.L.E.E.Z.A.F.F.E.N.D.Y ::



No comments:

i SeRvE nUfFnAnG aDs

GO SEARCH BY GOOGLE SEARCH ENGINE

Google